Urob si sám
Life hacky, majstrovské kurzy, užitočné tipy, recepty.
Domov » Dielňa » Jednoduchý indukčný ohrev
Indukčný ohrev má oproti vykurovacím telesám značnú výhodu. Hlavným kritériom je tu účinnosť premeny elektrickej energie na teplo. Článok bude hovoriť o tom, ako vyrobiť super jednoduchý indukčný ohrievač z hotových zariadení a dielov. Stavba vám nezaberie viac ako dve hodiny. S takýmto ohrievačom s výkonom asi 1 kW bude možné vykurovať miestnosť s rozlohou približne 30 m2.
Jednoduchý indukčný ohrev

Čo potrebujete na indukčný ohrievač?


  • Indukčná varná doska pre domácnosť. Nie je až taký drahý a má spotrebu okolo 1 kW.
  • Radiátor. Vzal som si ten bimetalový. Počet sekcií závisí od oblasti, ktorú potrebujete vykurovať.
  • Kovová vlnitá hadica - možno zakúpiť v každom inštalatérskom obchode. Budete potrebovať 1,5 metra s okrajom.
  • Armatúra a spojky na pripojenie potrubia k radiátoru.
  • Kus medenej trubice na dokončenie obvodu.

Radiátor a obklady:
Každý indukčný varič disponuje reguláciou výkonu, pomocou ktorej je možné regulovať teplotu ohrevu radiátora.
Jednoduchý indukčný ohrev

Vlnitá rúrka - prívod vody:
Jednoduchý indukčný ohrev

Rúrku ohýbame ako slimák alebo špirálu. Ľahko sa ohýba rukami.Plocha kruhu slimáka by mala byť väčšia ako kruhová vykurovacia plocha na dlaždici.
Jednoduchý indukčný ohrev

Hlavnou vecou je nezabudnúť urobiť uzatváraciu prepojku pre tento okruh, inak nebude nič fungovať. Vyrobil som ho z medenej trubičky, priletoval som na začiatok a koniec špirály. Teraz je okruh uzavretý a všetka indukčná energia bude smerovaná do ohrevu.
Jednoduchý indukčný ohrev

Indukčný kotol je pripravený. V skutočnosti sa skladá zo zakúpeného indukčného variča a vyrobenej špirály, cez ktorú bude prechádzať voda.
Jednoduchý indukčný ohrev

Priskrutkujeme obvod k batérii.
Jednoduchý indukčný ohrev

Jednoduchý indukčný ohrev

Jednoduchý indukčný ohrev

Pod kučeru položíme dlaždicu.
Jednoduchý indukčný ohrev

Nalejte vodu do radiátora. Po zahriatí bude cirkulovať v samotnom systéme, v tomto prípade nie je potrebné dodatočné čerpadlo.
Zapnite ho a skontrolujte. Najprv nastavte minimálny výkon na sporáku a potom v prípade potreby na maximum.
Na drahých modeloch môžete okamžite nastaviť teplotu vykurovania a samotná dlaždica ju bude udržiavať.
Jednoduchý indukčný ohrev

Jednoduchý indukčný ohrev

Vypočítal som približnú účinnosť indukčného ohrievača v porovnaní s ohrievačom pomocou vykurovacích telies. A ukázalo sa, že účinnosť indukčného ohrievača je 3,5-krát vyššia ako účinnosť ohrievača vykurovacieho telesa.

Pozri si video


Podrobnejšie experimenty a aktualizácie systému nájdete vo videách autora.

Montáž samotného kotla.



Výber indukčného sporáka. Finalizácia.



Pripojenie automatizácie.



Testovanie v systéme ohrevu vody.


vráť sa
Komentujte
  • motýlikúsmevsmejúc sačervenať sausmievavýuvoľnený uvoľnenýuškrnúť sa
    srdce_očibozkávanie_srdcekissing_closed_eyesspláchnutýuľavilospokojnýúsmev
    žmurknutiestick_out_tongue_winking_eyevyplazený jazyk zatvorené očis úsmevombozkávaniezaseknutý_jazykspať
    ustarostenýzamračenéutrápenýotvor ústagrimasyzmätenýutíšil
    bez výrazunepobavenýpot_úsmevpotiť sasklamaný_uľavenýunavenýpasívny
    sklamanýzmätenýstrašnýstudený potvytrvaťplakaťvzlyk
    radosťužasnutýkričaťunavená_tvárnahnevanýzlosťtriumf
    ospalýmňammaskaslnečné okuliarezávrat_tvárimpsmile_imp
    neutrálna_tvárbez_ústnevinný
5+dva=
Komentáre (110)
  1. nigrigos59
    #1 nigrigos59 Hostia 12. marca 2018 14:05
    29
    platí nemenné pravidlo - na 10 metrov štvorcových plochy 1 kW výkonu, všetko ostatné je od toho zlého
    1. Román
      #2 Román Hostia 12. marca 2018 18:05
      4
      To je so silnými tepelnými stratami. V priemere 50-70 wattov na meter štvorcový s výškou stropu nie viac ako 3 metre
    2. Hosť Nikolay
      #3 Hosť Nikolay Hostia 12. marca 2018 20:37
      4
      Nie celkom správne. Osobne som testoval istý paropriepustný ohrievač 2 dni. Ovesil som to počítadlami, teplomermi, voltmi a ampérmetrami. Úprimne, nemyslel som si, že to bude mať nejaký efekt. Napodiv som dostal o 10-15% nižšiu spotrebu ako mykotermálny konvektor. Možno som niečo nebral do úvahy, hoci som sa veľmi snažil.
    3. Hosť Vasilij
      #4 Hosť Vasilij Hostia 14. marec 2018 09:45
      6
      Tvoje nemenné pravidlo je úplný nezmysel. 4-izb štvorcových 97,3 m2, za január 3017 bola spotreba tepelnej energie podľa IPU 1,4376 Gcal, čo sa rovná 1 671,929 kW. Vydelením kW 31 dňami, 24 hodinami, plochou bytu dostaneme 23,0957 W. V byte +20...+21. Dom z roku 1959, tepelný odpor cca 2 jednotky
      1. Edos
        #5 Edos Hostia 24. marca 2018 15:37
        5
        CHiP bol vypočítaný na základe priemernej dennej teploty -25 stupňov!!!a za domy ako celok sa sem započítali tepelné straty zo strechy, MOP a pod.
      2. Hosť Andrej
        #6 Hosť Andrej Hostia 9. apríla 2018 10:35
        13
        Tak toto je technológia roku 3017!
    4. hosť
      #7 hosť Hostia 19. marca 2018 14:04
      2
      Správne, ale toto pravidlo platí pre kotly na tuhé palivá a pre elektrické kotly má úplne iný význam. je to 1 kW na 18 m/2
  2. Hosť Vladimír
    #8 Hosť Vladimír Hostia 12. marca 2018 19:06
    28
    úplný nezmysel. akýkoľvek tieňový elektrický kotol má účinnosť najmenej 98%.
    1. AlexPanych
      #9 AlexPanych Hostia 13. marec 2018 11:24
      1
      Kam idú tieto 2%?
    2. Hosť Vasilij
      #10 Hosť Vasilij Hostia 14. marca 2018 09:49
      5
      Wow, 98%!!! Wow, mohli by to urobiť, dať im výrobcu vykurovacích telies, ktorý má takú účinnosť. Zatiaľ som nevidel viac ako skutočných 86% pre pasívne vykurovacie telesá
      1. Hosť Sergey
        #11 Hosť Sergey Hostia 14. marca 2018 13:33
        7
        Prepáčte, môžete mi povedať, kam ide zvyšných 14 %?
        1. altmax
          #12 altmax Hostia 19. marca 2018 19:12
          15
          Premenia sa na teplo. 86 % ide na ohrev vody a 14 iba ohrieva vodu)))
          1. Edos
            #13 Edos Hostia 24. marca 2018 15:45
            16
            86% na ohrev vody a 14% na ohrev vody!!!))))) to je SUPER!!! Nie je vaše priezvisko Kličko?
      2. Dmitrij
        #14 Dmitrij Hostia 15. marca 2018 22:10
        19
        Účinnosť vykurovacieho telesa je 0 %, pretože nevyrába prácu a všetka energia sa mení na teplo. Ale keďže na výrobu tepla potrebujeme vykurovacie telesá, účinnosť (z hľadiska tepelnej energie) je 100%. A účinnosť nemôže byť vyššia ako účinnosť vykurovacieho telesa.
        1. Georgij Vitalievič
          #15 Georgij Vitalievič Hostia 4. apríla 2018 18:44
          1
          Tvoje zabralo..!
      3. Vania
        #16 Vania Hostia 30. marca 2018 20:14
        1
        v elektrickom obvode zdroj-vykurovacie teleso (aktívny spotrebiteľ 100%) kde môžu byť straty????
        1. Igor Albertovič
          #17 Igor Albertovič Hostia 15. októbra 2018 22:01
          1
          Nie všetka súčasná energia vo vykurovacom telese sa premení na teplo. Pri zahrievaní sa telesá rozťahujú. Aspoň takto!
    3. Zheka
      #18 Zheka Hostia 21. marca 2018 21:03
      6
      A zvyšok je vírivé magnetické pole, ktoré ohrieva okolité vodiče a generuje ultra dlhé rádiové vlny. Takže, keď to vezmeme do úvahy, takmer 100%.
      PS Ani vyhrievanie nekvalitnej zásuvky a nekvalitných elektrických rozvodov nie je nazmar - vykúri miestnosť.
      1. Alexander
        #19 Alexander Hostia 8. apríla 2018 18:23
        3
        Aj vyhrievanie nekvalitnej zásuvky a nekvalitné elektrické rozvody
        nie je zbytočné.
    4. Hosť Alexander
      #20 Hosť Alexander Hostia 12. júla 2019 o 19:43
      2
      Smiech na vianočnom stromčeku!!! Tu sú náklady 98% - áno. A vôbec, všetky vykurovacie telesá sú minulosťou. Ale pretožeTieto ohrievače sú najjednoduchšie na výrobu a praktické použitie, je stále ťažké ich opustiť. Ale nemilosrdne plytvá energiou!!!
  3. deficit21
    #21 deficit21 Hostia 12. marca 2018 19:24
    92
    V kúrenárstve a inštalatérstve sa pohybujem takmer dvadsať rokov. Ale toto je prvýkrát, čo vidím taký šialený nezmysel!!! Autor si sám seba pravdepodobne predstavuje ako novodobého Alberta Einsteina na úrovni 80. Je absolútna pravda, že na 10 metrov štvorcových plochy pripadá 1 kW výkonu, a preto bez ohľadu na to, aký je kotol alebo vykurovacie teleso, elektrina sa minie ROVNAKÉ, či už ide o vykurovacie teleso, indukciu, infračervené žiarenie atď. Časový rozdiel vykurovania. A v tomto prípade je lacnejšie kúpiť jeden radiátor: infračervený elektrický konvektor alebo olejový radiátor. Táto podomácky vyrobená bombička, bez expanznej nádoby a bezpečnostnej skupiny, bude fungovať presne do prvého dobrého zahriatia!!!
    1. Hosťujúci Gennady
      #22 Hosťujúci Gennady Hostia 13. marec 2018 02:59
      20
      +100 %. Súhlasím - ďalšia hlúposť.
    2. Helge
      #23 Helge Hostia 14. marca 2018 13:10
      17
      úplne sa mýliš. Ak vezmete určitú štruktúru, potom so statickým vonkajším prostredím absorbujúcim teplo, napríklad na ulici, budete nútení minúť stabilné množstvo tepelnej energie na udržanie požadovanej teploty vo vnútri konštrukcie. To však neznamená, že na výrobu X množstva tepla je potrebné rovnaké množstvo elektrickej energie. V preklade ste povedali, že nezáleží na tom, o aký druh kachlí ide: holandské kachle, kachle alebo krb - palivové drevo bude potrebné rovnako, čo je, samozrejme, absurdné. Pretože každý má svoju vlastnú efektivitu. Infračervený ohrievač nemá v najlepších vzorkách viac ako 75%. Pracoval som na otázke exportu jedného špecialistu z Bieloruska, keďže dosiahol 68 – 69 % a sľúbil, že to zvýši na 73 %, čo bolo v rokoch 2004 – 2005 na Západe jednoducho nedosiahnuteľné. V indukčných ohrievačoch sme teoreticky dosiahli 170 %, v praxi plávame od 130 do 160 %.Vykurovacie teleso - v skutočnosti sotva 90%. Ak teda potrebujete 1500 wattov tepelnej energie, musíte spáliť 2 000 wattov na infračervenom žiariči, 1 666,666 na vykurovacom telese a 1 000 wattov na indukcii. Kde je „to isté, je to len otázka času“?
      Ospravedlňujeme sa, ale môžete sa spoľahnúť iba na to, že pri vykurovaní prevrátite orechy.
      1. Hosť Anatolij
        #24 Hosť Anatolij Hostia 14. marca 2018 21:37
        27
        S tvojimi výpočtami sa môžeš pokojne uchádzať o nobelovku, účinnosť je 150%, pri takej účinnosti je cena zaručená 150, nie, 200 percent, za vynález perpetum mobile dajú 2 naraz. .
        Akýkoľvek ohrievač premieňa všetku elektrickú energiu na teplo, ktoré sa z ohrievača odoberá konvekciou a infračerveným žiarením, elektromagnetické žiarenie sa neberie do úvahy kvôli nízkemu napätiu a frekvencii siete, stále sú straty na prívodných vodičoch, ale sú aj vykurovať miestnosť. Čaj si môžete, samozrejme, uvariť v ústach sediac na elektrickom sporáku, ale prečo, bude vás páliť zadok, dá sa to aj indukčným ohrevom. Asi všetci výrobcovia ohrievačov na svete sú strašní hlupáci, ak sa nechopili tohto úžasného nápadu s účinnosťou 150% alebo naopak. Ako ohrievače s nízkou spotrebou energie a vysokým tepelným výkonom už dlho a úspešne využíva celý „morálny“ svet tepelné čerpadlá (klimatizácia s funkciou vykurovania). Na 1 kW spotrebovanej elektriny dokáže dobrá klimatizácia vyprodukovať až 3,5-4 kW tepla a nie je to žiadny zázrak, len fyzika. Okrem toho účinnosť klimatizácií nie je vyššia ako 60-70%.
        1. Hosť Igor
          #25 Hosť Igor Hostia 15. marca 2018 12:42
          10
          úplne s tebou súhlasím. Zdá sa, že všetci tvorcovia kotlov s účinnosťou vyššou ako 100% na strednej škole vôbec neštudovali, alebo aspoň ledva dostali z fyziky C. Program 9. ročníka.
          Krásne vyrobené... :)) Ale je to málo použiteľné...
        2. Helge
          #26 Helge Hostia 19. marca 2018 16:20
          1
          Vybrali ste si nesprávny východiskový bod a začínate sa odvolávať na Nobelovu cenu. V jednom systéme nemôže byť účinnosť vyššia ako 100 %. Z dvoch polienok môžete vyrobiť 4, ale z hľadiska hmotnosti, množstva uvoľnenej energie sú totožné. To je pravda, ale ty tvrdíš, že z jedného polena sa dá upiecť len jeden koláč a tí, čo toho stihnú upiecť viac, sú hlupáci. Zároveň vás neprekvapuje príklad s tepelnými čerpadlami, ale prečo? Koniec koncov, existuje „nemožná“ účinnosť!!! Vo všeobecnosti si kašu najprv prežúvajte v hlave, než vytrieskate na ľudí dohady ignorantov a niečo im poradíte
          1. Edos
            #27 Edos Hostia 24. marca 2018 18:08
            8
            Buď ste sa v škole neučili dobre, alebo sa snažíte vštepiť svoj pohľad tým, ktorí sa v škole neučili dobre. Tepelné čerpadlo nepremieňa elektrickú energiu na teplo, spotrebuje elektrickú energiu na chod kompresora a čerpadla a tepelná energia sa „odoberá“ z „nosiča“ energie (vzduchu, vody, zeme...)
          2. Hosť Sergey
            #28 Hosť Sergey Hostia 10. apríla 2018 08:56
            1
            Tepelné čerpadlo je práve čerpadlo, ktoré prenáša tepelnú energiu a zdrojom energie je hranica média.
        3. altmax
          #29 altmax Hostia 19. marca 2018 19:26
          2
          Staré merače zle vypočítali spotrebu energie z indukčných ohrievačov vzhľadom na charakter záťaže (zdá sa, že je väčšinou reaktívna, nie aktívna). Preto sa ukázalo, že pri skutočne spálených 2 kW počítadlo počítalo o niečo viac ako jeden. Moderné merače sa nestarajú o to, aké je zaťaženie.
          1. Maksim
            #30 Maksim Hostia 2. apríla 2018 15:30
            3
            kW, s ktorými domáci merač počíta a je aktívny, a jalový kVAR, boli preň nainštalované samostatné merače (teraz sú kombinované)
      2. Hosť Jurij
        #31 Hosť Jurij Hostia 22. marec 2018 06:09
        2
        oooh, toto sú výpočty.To znamená, že som premárnil 10 rokov svojho života štúdiom tepelných procesov a všetkého, čo s nimi súvisí.
      3. Edos
        #32 Edos Hostia 24. marca 2018 15:52
        2
        Povedzte verejnosti pomocou vzorcov, kde je tepelná energia aspoň o 1% vyššia ako vynaložená elektrická energia??!
      4. Hosť Alexander
        #33 Hosť Alexander Hostia 12. júla 2019 o 19:53
        1
        Ďakujem! Dlho som hľadal praktickú nezávislú odpoveď na náklady typov generátorov tepla. Vaša odpoveď ma z praktických údajov na základe porovnateľných nákladov na jednotku výkonu prikláňa práve k tej induktívnej. Ďakujem!
    3. Hosť Sergey
      #34 Hosť Sergey Hostia 14. marca 2018 13:35
      6
      Zákon Joule-Lenz nebol zrušený, účinnosť akéhokoľvek ohrievača typu vykurovacieho telesa je takmer 100%.
    4. Šurik
      #35 Šurik Hostia 16. marca 2018 16:10
      3
      Rozdiel je v spôsobe účtovania emailu. energie. Induktívna záťaž nie je počítaná meračom v domácnosti správne, ak sa jej cos výrazne líši od záťaže domácnosti.
      Napríklad vykurovanie magnetickým jadrom transformátora.

      Druhou možnosťou, ako ušetriť, je vykurovať klimatizáciou, z približne 300 W elektriny sa získa 1 kW tepla. náklady. Zvyšok (700W) získate ochladzovaním vonkajšieho vzduchu. Ale bohužiaľ, bežná klimatizácia je do -5C. Inak je to len tepelné čerpadlo).
      1. altmax
        #36 altmax Hostia 19. marca 2018 19:29
        3
        Existujú špeciálne nízkoteplotné klimatizácie, ktoré fungujú až do -30. Ale ak pri +10 je účinnosť tepelného čerpadla asi 400%, potom pri -20 je len 200 a do -30 klesá na 100%. Toto je pomerne efektívne riešenie, ak vonku nie je príliš chladno.
    5. Bunker Múmia
      #37 Bunker Múmia Hostia 13. marca 2023 12:53
      0
      Človeče, 1 kW na 10 metrov nie je dogma, ale len stará sovietska norma pre tepelné straty v priestoroch podľa sovietskych SNIM (100 W na meter). Európske normy sú oveľa prísnejšie – 40W na meter.Inými slovami, 0,4 kW na 10 metrov. Existujú aj prísnejšie - 20W na meter.
  4. Hosť Nikolay
    #38 Hosť Nikolay Hostia 12. marca 2018 20:31
    7
    Najúžasnejšia vec je výpočet účinnosti. Nebudem to ani komentovať, aj keď kúreniu sa venujem už 20 rokov. Celý tento systém je buď zázrak prírody alebo hovadina. Pravdepodobnejšie to druhé.
  5. Román
    #39 Román Hostia 12. marca 2018 21:04
    4
    1 kilowatt, 30 metrov sa nedá zohriať, ak udržiavate iba minimálnu kladnú teplotu. Bolo potrebné študovať v škole, naučiť sa zákon „termodynamiky“.
    1. Edos
      #40 Edos Hostia 24. marca 2018 18:17
      7
      30 metrov štvorcových môže byť rôzne.Železnú nádobu s dvomi kilowattmi nezohrejete,ale dom zo SIP panelov (v podstate penová termoska) ľahko.Tu je otázka,že viac ako 1kilowatt nezoženiete. tepelná energia z 1 kilowattu elektriny
  6. Boris
    #41 Boris Hostia 12. marca 2018 21:54
    14
    Najviac sa mi páčilo: "Vypočítal som približnú účinnosť indukčného ohrievača v porovnaní s ohrievačom s použitím vykurovacích telies. A ukázalo sa, že účinnosť indukčného ohrievača je 3,5-krát vyššia ako účinnosť ohrievača vykurovacieho článku."
    Je veľmi zaujímavé pozrieť sa na výpočty ESOBRITERA, ktorý nepozná zákon zachovania energie, ale rozumie elektrotechnike a tepelnej technike.
  7. Vladilir
    #42 Vladilir Hostia 12. marca 2018 22:20
    5
    drahé. Existujú oveľa ekonomickejšie systémy. príklad - iónový kotol
  8. Hosť Vladimír
    #43 Hosť Vladimír Hostia 12. marca 2018 22:54
    3
    Táto dlažba ohrieva iba materiál, ktorý má magnetické vlastnosti a tieto vlnité rúrky nemagnetizujú, niekoľkokrát som ich testoval na účinnosť. obr pozná ho, ale za cenu, ktorú pravdepodobne nevyhráte, a prečo, možno sa pýtate, celý ten rozruch?
  9. Hosťujúci Gennady
    #44 Hosťujúci Gennady Hostia 12. marca 2018 23:32
    6
    Ak vám elektromer narátal 24 kWh elektriny za deň, tak podľa zákona o zachovaní energie je jedno aké vykurovacie teleso použijete, 100% tepla zostane v dome či byte.
    Uvažovať o účinnosti má zmysel, ak sa na kúrenie používajú rôzne značky plynových, uhoľných, alebo drevených kotlov s komínom, kde približne 30-60% tepla odlieta. Na dedinách som narazil na neefektívne, niekedy podomácky vyrobené kotly zo sovietskych čias.
  10. Hosť Vladimír
    #45 Hosť Vladimír Hostia 13. marec 2018 00:17
    0
    "Hlavným kritériom je tu účinnosť premeny elektrickej energie na teplo."
    ak je účinnosť nízka, dochádza k tepelným stratám. A to je to, čo konzumujeme z TEN. V dome nie sú žiadne straty. Straty mimo domu neuvažujeme.

Ako ušiť prehoz | Urob si sám

Nie je ťažké vyrobiť varenú klobásu doma podľa GOST ZSSR, ale pamätať si chuť detstva je na nezaplatenie

Ako si vyrobiť odpor doma vlastnými rukami

Ako vyrobiť skvelý suvenír „horiaca sviečka“

«Urobte to sami - vlastnými rukami» - stránka zaujímavých domácich výrobkov vyrobených z odpadových materiálov a predmetov doma. Krok za krokom majstrovské kurzy s fotografiami a popismi, technológiami, životnými hackami - všetko, čo skutočný majster alebo len remeselník potrebuje na vyšívanie. Remeslá akejkoľvek zložitosti, veľký výber smerov a nápadov pre kreativitu.

Odporúčame prečítať

Chybové kódy práčky